Menighedsplejen

Samvirkende Menighedsplejer er en landsdækkende organisation under Folkekirken. Menighedspleje er et kirkeligt socialt arbejde, der udføres lokalt.
Den lokale menighedspleje i Havdrup har følgende aktiviteter:
Sognecaféen
Et tilbud til alle om et godt socialt samvær. Program  for sognecafèen kan læses i det aktuelle månedsblad.
Julehjælp
Familier med trang økonomi kan søge om julehjælp. Der samles aktivt ind til julehjælpen gennem hele året.
Blomsterhilsener
Ved juletid sendes en blomsterhilsen til familier i Havdrup som i årets løb har mistet en nær pårørende.
Rumænienshjælpen
Hvert år sendes 8-10 kasser med strikkede tæpper og børnetrøjer fremstillet af damerne som kommer i sognecafèen, til Rumænienshjælpen.
Danmission Genbrug Havdrup
Samvirkende Menighedsplejer driver 36 butikker rundt om i landet. Genbrugsbutikken i Havdrup åbnede i 1996 i lejede lokaler i Netto. I efteråret 2009 opsagde Netto lejemålet. Det blev derefter muligt at leje lokaler i Havdrup stationsbygning. Butikken har nu indrettet sig på mindre plads, men fremstår hyggelig og indbydende.
Den lokale menighedspleje modtager hvert år 10 % af butikkens overskud.