Undervisning i kirken er trosoplæring

Minikonfirmanderne i 3. klasse lærer om kirke og kristendom, og konfirmanderne i 8. klasse fortsætter med det. For vi bliver som regel døbt, når vi er så små, at vi må have andre til at sige ja til, at vi er - ikke blot i vores forældres hænder - men også i Guds hænder. Og hvad det betyder, lærer man så stille og roligt under sin opvækst, igennem familien og skolen og kirken.

Troen er usynlig

Derfor må vi sætte lidt krop på den, så den ikke helt forsvinder. Med bøn og kirkegang, samtaler og fællesskaber, fortællinger og erfaringer.

Derfor har vi fællesskaber og samvær for alle aldre. Begyndende når man er baby, med babysalmesangen, som 9-10 årig minikonfirmand og 14-15 årig konfirmand, som sangglad ung og voksen i korene og som ældre i sognecafeen.

Børn & Unge